Cei doi ştiu să atragă atenţia: Günter şi Renate Auer sunt specialişti în dinamitare la Bärnreuther + Deuerlein. De două‑trei ori pe săptămână, fac găuri în coasta carierei de piatră, plasează încărcături explozive şi umplu totul. Apoi, trebuie să păstrezi distanţa şi – bum! Mii de tone de calcar se prăbuşesc. Material proaspăt, care este transportat de Arocs şi Actros pe şantierele de construcţii pe o rază de 100 km după ce a fost spart şi cernut.

Ei sunt oamenii care furnizează materialul pentru drumurile noastre. Nu fără riscuri – şi totuşi sunt aproape invizibili, cu excepţia cazului în care se află într‑o carieră. Este nevoie de o stare fizică bună şi, în acelaşi timp, de o intuiţie perfectă. O combinaţie de aptitudini pe care nu le au prea mulţi oameni. Günter şi Renate Auer, însă, le au. Şi ca echipă, şi separat printre pietre, praf şi grohotiş. Poate că drumurile noastre sunt atât de bune deoarece specialiştii în dinamitare ca aceştia îşi iubesc pur şi simplu meseria.

Bärnreuther Transport

  • Camioanele transportă zilnic 150 de tone de calcar.
  • 1.000 de tone de piatră pot fi concasate în fiecare oră.
  • 12.000 de tone de calcar şi dolomită sunt minate zilnic în cinci fabrici.
Content the calm 01
Echipa de vis din spatele exploziilor de calcar de pe Weickenhof: Günter şi Renate Auer furnizează material de până la trei ori pe săptămână.
Oldtimer‑ul lui Günter Auer şi‑a dovedit eficienţa la pregătirile de explozie.
Înainte de explozie, trebuie să te retragi puţin în tine, pentru a‑ţi asculta intuiţia.
În incinta fabricii, plăcuţele de înmatriculare pot arăta uneori ca nişte plăcuţe de identificare.
  • Echipa de vis din spatele exploziilor de calcar de pe Weickenhof: Günter şi Renate Auer furnizează material de până la trei ori pe săptămână.

  • Oldtimer‑ul lui Günter Auer şi‑a dovedit eficienţa la pregătirile de explozie.

  • Înainte de explozie, trebuie să te retragi puţin în tine, pentru a‑ţi asculta intuiţia.

  • În incinta fabricii, plăcuţele de înmatriculare pot arăta uneori ca nişte plăcuţe de identificare.

Fotografii: Matthias Aletsee
Video: Martin Schneider-Lau

În sus